fredag 3 december 2010

Kjoldagen!

Kjoldagen!

 Fredag och dags för kjol!
Så var det fredag igen, tiden springer det börjar lukta jul, en doft av kanel och saffran. Det är inte långt kvar till helgerna. De senaste tre terminerna har jag jobbat med annat än idrott på fredagarna, tex, bild, musik och tom. hemkunskap fast de som känner mig väl vet att mat och bak inte tillhör mina favoritsysselsättningar...       , fast jag kan.
Hur som helst plockade jag med mig en gammal tradition från Blombacka skolan i Södertälje, att ha kjol på fredagar. Bara en enda gång har jag brutit mot "kjollagen" , jag skulle nämligen ända till Vasaloppsstarten för att hämta en buss, innan skoltid! Den dagen undrade alla elever varför jag inte hade kjol på mig?
Så i morse - 24,8 grader..... dagens outfit leggings och ,långärmad bas T-shirt från HM i lila, rutig ullkjol med veck i brunt,med rutor i lila, beige,petroleum från Esprit, bruna härligt ingångna stövlar från Gant, ovan på det svarta benvärmare uppdragna över låren ( det var ju -24) ovan på det brun täckkjol från Skoop. Det är många lager som gäller när det är kallt. Till det hela satte jag min absoluta favoritväst från Desigual, det sved i plånboken när jag köpte den, men den är så älskad av mig redan. Det är svinkallt i klassrummen dessutom så den värmde fint runt ryggen.. Sedan var det duffel från Peak, den har varit med i ett antal år. När den inköptes sa Amanda  - nu ser du ut som mormor....vet inte om det var en komplimang.
Det är i alla fall skönt att inte alltid ha en sportjacka. Sedan förstås svarta fårskinnsvantar från Lindbergs och ett pannband med Ski team Sweden logga. Lite sport blev det på toppen ha ha.
Trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar